My LiveStatus.

26 November 2009

Pengorbanan Di Hari Raya Korban

Bismillahirrahmannirrahim.....~

Assalamualaikum to all readers,hi n lme sgt rasenye da tak online
n update blog ni..
knape ye agak2? haa...byk r gak sebabnye, antaranye..
internet connection kat cni da makin lemah n most probably coz
ramai sgt download movie..
n padahnye? kne r kat orang-orang macam saya ni..
yang kalau nk online just mngharap kat wireless connection kolej je...
besides,skrg ni da msuk musim nak exam,
so,mmg susah sangat nk carik masa ntok online...
jgn kate nk update blog, nk bukak inbox kat email pun payah...
kalau r aku ade broadband...
tapi..kalau r aku ade broadband...
nnt aku rajin sangat online...
facebook r, blognye lagi...
da tak belajar pulak...
so....nseb bek aku tak ade broadband...
dpt r aku urus masa dgn lebih baik..:)



Well, actually waktu ni smorg da balik umah masing2..
coz musin raya haji da nk dtg sok,...
so bduyun-duyun la warga KMB balik rumah masing-masing...
tak kira dekat ke jauh...
KL mahupun Sarawak...balik tetap balik...
namun..disebalik keriangan yang berdetik riang dihati mereka,
ade segelintir memilih untuk terus berjuang di perantauan,
menghadap buku dan nota yang bertimbun,
demi menggapai gred yang diidamkan dalam exam semester 1 ni..
bagi kami..exam sem ni sgt penting..
sebabnya...placement akan ditentukan melalui exam nih...
n aku berharap sangat dpt gred yg cemerlang...
that's why aku tergolong dalam golongan yang tak balik beraya...
sbb aku takut,klu aku balik raya nnt..
da takde masa nk study...
kat kampung pon environment bkn suitable nk wat study...
famili plak sume balik Johor nk beraya...
so..aku pon redha...beraya r aku di Banting tahun ini...:(
tapi..even ade member-member yang tgk aku macam sedih tak blek beraya..
tapi aku tetap ok je...
bagi aku,raya haji je...takde ape yang best sgt..
pagi tu ade solat hari raya haji...then plus khutbah jap...
tgk lembu kne sembelih..(sok KMB sembelih 4 ekor!)
then da takde ape...so rase mcm meaningless klu balik...
klu nak jumpa parent, td dah jumpa...
so...agak epy r aku sebenarnya coz tak balik..
trasa bebas nak blaja...
boleh urus masa sendiri...
boleh tido sesuka hati...
boleh blaja sesuka ati...
boleh berjalan sesuka ati...
ape lagi?
banyak sebenarnya hikmah aku tak balik beraya ni...
bagi sesetengah orang, mereka melihat aku kepiluan beraya dirantauan..
bagi aku?
ianya satu peluang keemasan yang tak patut aku sia-siakan...
aku dapat belajar..
aku dapat kebebasan...
aku dapat belajar erti berdikari..
aku dapat belajar cmne nak manage time wisely..
aku dapat kebebasan dalam kehidupan aku sendiri..n bjaya..
n prepare n rasa camne beraya tanpa famili bila dah kat United Kingdom nnt...Insya'allah..

So..itu je luahan hati pada hari ni...
so..SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.
dan selamat study! :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...