My LiveStatus.

20 May 2011

Tamatnye satu episod yang panjang.

Hari ni,19 Mei 2011
Aku melangkah kaki kedalam dewan peperiksaan
Dengan perasaan yang gemuruh,berdebar
Bukan sebab aku takut nak jawab
Tapi mengenangkan ni la paper terakhir aku
Dlm exam IB ni.
Aku cukup terkesima,terpaku
Macam tak caya sume ni dah berakhir
I mean,setelah 2 tahun hidup dalam kesibukan
Dengan macam2 tugasan dalam IB
Aku da sampai ke kemuncaknya.
Menunggu detik nak jawab paper last ni,
sampai aku takleh tido malam sebelumnye
sebab terlalu berdebar.

Tepat jam 10.45 a.m
exam is officially ended
dan perjuangan IB aku tamat dengan rasminya
lalu aku bermonolog dalaman
dengan sang diri;
"Apa langkahku selepas ni?"
aku pn tak punye jawapan
ia retoris,tak memerlukan jawapan konkrit
kerna aku tak pnye jawapan buat soalan itu
Aku pun da buntu,keliru
sebab da lama tunggu nak abes exam
nak abes IB life
tapi bila dah abes,tak tau nak buat apa
coz dak IB diajar ntok sentiasa busy ngan mcm2
dari academic smpi non-acedemic thingy

Selepas 2 jam abes exam,
aku termangu di study carrol
menghadap laptop yang sedang online.
aku macam tak tau apa yang aku buat
online dengan fikiran kosong dan hati kosong
aku sedang mengalami euphoria
macam orang yang da takde tujuan hidup
hati ni macam nak bukak buku
nak baca nota,nak berdiscuss
tapi IB da abes!
tetibe hati jadi sayu...
tak sangka,ianya dah berakhir.
aku perlu mengisi kekosongan ini.
Macam mane ye? Ntah la
Hanya waktu dan hati yang menentukan.

******

INTERNATIONAL BACCALAUREATE?
been there,done that.

1 comment:

fy said...

congratz..biasela dh abis exam mmg mcm tu...kelegaan melampau smpai xtau nk buat ape pastu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...