My LiveStatus.

07 June 2011

Hidup lepas IB berakhir.

Hari ni,Isnin. Genap 17 hari aku bergelar ex-student IB kat Kolej MARA Banting. Macam biasa,dan amcam ape yang dak2 batch aku rasakan gak, hidup ni agak janggal bila dah abis IB. Sume mati kutu,dah blank tak tau nak buat apa. Masing2 da mula rindu kawan2 sepermainan dan sama2 study,lepak kat fudkot KMB dan pape lagi. In fact,even lepas sehari kuar KMB pon,aku da start mimpi aku pergi kelas semula mcm dlu,n jmpe kawan2 n cikgu2 tersayang. Punye la dahsyat rindu2 smpi msuk mimpi. =.=" Tapi again,cuti da datang dan IB life dah abes,ape nak buat nih?

Nak pegang buku,tak tau nak baca buku ape,yang bdak medic pon takkan la dah nak start baca anatomi kot? Hahah. So layan la buku ape yang ade. Sape yg mmg suka mbaca,pastinya byk je buku yg boleh dibaca. Aku? Tak byk sgt beli buku,ade pon byk buku nak buat study2 je, bukan bce sbb hobi. Ade la sikit,novel~

Nak online,rasanye aku pon da bosan beronline,ber-FB,berupload gambar dan macam2 lagi. Tak masuk usha blog orang, and buat mende2 lain,memang banyak la. Tapi,smpi satu tahap,aku pon da bosan dengan social networking, sebab tengok2 tak ramai yang online,sama je macam masa tengah exam IB Fever dulu, banyak kerat tu jelah yang online. Main amnesya.com? Erm..sangat mencabar minda sampai aku give up dan tak tau la bila nak sambung lagi. Bagi sape yg tgh bosan mcm aku (aku tau ramai gile dak2 uni yg tgh sem break mcm aku) boleh la main skali. Tp jgn mintak hint la dari aku. Oh ya, tu game teka-teki yg sgt2 la payah. Main la kalau rasa da cukup geliga. :)


Nak keje? Haa. maka bernula lah hidup dak2 KMB sbg pekerja kat luar yang cuba bekerja mencari sesuap nasik menyara hidup memasing. Eceh,padahal saje je keje nak carik duit poket buat nak merayap,nak tengok movie and bla3x. Byk la mende yang nak dibuat katanye,time cuti ni. Ada gak yang plan nak melancong dengan kelas lah,ape la. Tapi kalau nak dok harapkan duit dari mak ayah, nak buat berhibur, agak kurang sedap la kan? So,tu la rasanye tujuan utama ramai yang keje...aku? Tengah apply volunteer kat Petrosains, tapi tak tau la dapat ke tak,kena tunggu dia panggil interview dulu la.

Nak berjalan dan melancong? Ini memang plan yang ramai gak yang tunggu, dan rancang, tapi aku tak join mana-mana vacation trip yang dak2 kelas or batch aku plan,so far. Bukan takde org ajak,ade je, tapi bagi aku mcm kurang sesuai la nak melancong skang,even masa lapang, ekonomi tak berapa nak stabil ntok aku melancong mcm cuti ujung taun yang lepas dan sebelumnye,memang melancong sakan. Hahah. Smpai kering dompet aku,memang tak boleh pgg duit,mesti abes. Buruk btol perangai.

Jadi,ape plan aku lepas ni? FYI,result exam akan keluar 7th of July, so maknenye aku ade exactly 1 bulan ntok figure ouit n do anything dat i feel boleh di buat sekarang,selain kerja volunteer kat Petrosains (insya'allah dapat la~). Dan ujung bulan ni,aku akan perform ngan team nasyid aku sekali lagi kat MKI 2011 kat kolej aku. Tapi kali ni sbg jemputan dan aku akan bergabung dgn former MUNAWWAR dari Ireland, yang da ade pengalaman bertanding kat United Kingdom. Hopefully nnt aku boleh upload kat sini

Ni contoh je,bukan yg sebenar (IBO,sila jgn saman aku.)

September? Masanya sudah tiba,aku perlu berangkat (insya'allah,amiin~) Moga hasrat aku nak ke RCSI (Royal College of Surgeon in Ireland) dimakbulkan. Doakan ea?

So far, tu jelah plan aku. Tapi always expect the unexpected,maybe smthing akam berlaku sok,tapi sape jangka kan?

Salam ukhuwah~ :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...