My LiveStatus.

29 April 2010

Alhamdulillah~

Assalamualaikum..
Alhamdulillah dan syukur..
akhirnya test yang aku sgt2 risaukan sjak minggu lepas lagi,
aku dah tempuhi dengan baik..
walaupun la kan, preparation tu tak la mcm orang lain..
yang lebih bertungkus lumus nak study..
dan aku dengan sempoinya ala2 mcm dah konfiden
(padahal dalam hati...tuhan je la yang tau)
tapi bila aku keluar dari LT1 tadi..
aku rasa lega yang teramat sangat..
takdela aku nak kata aku dapat jawab semua dengan konfiden..
tapi
rasa kepuasan dan nikmat yang teramat sangat..
mungkin allah makbulkan doaku...
permudahkan mana yang sukar..
dekatkan mana yang jauh..
terangkan mana yang gelap..
dan semoga aku dapat menjawab dengan baik..
dan alhamdulillah again..segalanya berjalan dengan baik..
cumanya..
aku terhantar kertas math aku lambat sikit tadi..
dah r En. Badar yang jaga..memang strict orangnya..
so paper test aq diletak dalam golongon lambat antar..
aku bukan apa..
aku lambat antar sebab nak tulis nama aku kat each answer sheet..
takut kalau kertas aku kne ape2 action..hope not so..:)
tapi apa2 pun..aku puas dengan usaha aku..
cuma masih banayk yang aku kena tambah lagi..

_____________________________________________________

Dalam minggu ni,banyak mende yang aku dah lalui..
dari weekend haritu..
sabtu : demam
ahad : sibuk sgt2 dengan G4
isnin : sibuk ngan portfolio ISAC
selasa : test bio
rabu : kena sinus and malam, prepare for math
khamis : test math!
jumaat-ahad : kem Alim, Jugra for JPAM.
dan dalam aku lalui semua ni,
aku sangat-sangat penat..
kadang-kadang memang tak dapat nak sembunyikan kepenatan tu..
kenapa ea? entah la..
ari sabtu tu, aku asalnya terlebih tido smpi tengah hari..
then mula kena migrain..(or mild headache,choose either one)
then ko-op pulak tutup..memang nak kena tahan je la sakti
sebab nak beli ubat Actifast,kena tggu malam..
last2, satu malam gak la kena tahan sakit..
ahad tu baaru aku ok, n baru nak gerak buat G4..tapi..
agak bermasalah dengan G4 sebab sorang teammate aku
pegi melancong ngan family beliau pergi Genting..(apekah?)
perjuangan diteruskan..dan tadi baru annunce pemenang G4 project..
and projek kelas aku tak berjaya nak menang nmpknye..
tak ape lah...

___________________________________________________________

Selasa: test biology..(WHATT??)
dari weekend lagi aku dah tunggang terbalik nak baca bio
coz bio ni neeed a lot of time for me to revise back..
evrything dat i've learnt in the class and..
try to memorizing all da tough part (mendel pnye keje r ni) adalah sgt2 sukar..
tapi sebab aku minat biology..tak ape la sangat..
roomate n kawan 2 pon byk ajar aku, takde la terbeban sangat..
and alhamdulillah..pon lepas gak paper bio..
dapat la gak jawab semua soalan ni..
apa lagi? Oral english plak...(adoyai~)
setakat ni dah tiga kali aku wat mock oral..
and alhamdulillah gak, lepas gak ..
senang kata, minggu ni sangat menyeronokkan la bagi aku,,
semua test tu aku dapat hadapi dengan baik..
sekarang tinggal nak pergi Kem JPAM je sok..
and bout this camp..
actually aaku sangat2 tak paham kat orang yang dok hentak-hentak kaki..
meronta-ronta tanak pergi kem JPAM..
sama la macam PLKN..
masa nak pergi, menangis tanak pergi..takpun cursing la,klau pergi pon..
tapi bila dah habis program tu,semua baru nak cakap seronok...
sama la dengan JPAM ni, bagi aku pergi ke Kem ni adalah suatu nikmat..
banyak yang akan korang belajar..
mungkin apa yang korang belajar tu tak la terus2 korang pakai..
tapi at least akan ada satu masa nanti yang korang tetap akan gunakan
apa yang korang dah belajar ni..
dan elemen extreme sport kat sana semestinya seronok..
tido kat sana je la yang tak seronok 
sebab kena bangun awal..
tapi takpe..
dah puas bangun lambat.^^

___________________________________________________________

semoga aku dapat habiskan minggu ni dengan baik..
dan semoga kem JPAM ni adalah yang terbaik dalam hidup aku..
wat mama dan papa, happy 20th anniversary tomorrow..
we love YOU!
i'll do my best to ensure our family's honour and pride..
will last..until the next generation..
i'll do my best for the sake of all of the sacrifice that you have done..
that's my pledge..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...