My LiveStatus.

22 June 2009

Rumahku Syurgaku...V 2.0

Salam...huhu...erm,kali ni saya nak berkongsi dgn para pembaca psl proses perpindahan saya dari Kluang ke Kuala Lumpur. Huhu,masuk pindah yang kali ni je,saya rasa sudah 5 kali saya berpindah dari negeri A ke negeri B,etc..maybe coz saya dibesrkan dalam keluarga tentera,so memang selalu gak kena pindah rumah atas urusan pekerjaan bapa saya,yang mendapat pertukaran kerja ke tempat baru..dan ni gak kali kedua saya berpindah ke Kuala Lumpur, dan saya pernah menetap disana selama dua tahun,dari 2005-2007.

Kalau nak diikutkan hati,sebenarnya agak keberatan untuk saya berpindah buat kali ini,memandangkan tempat baru yang akan saya diami itu agak asing buat saya,tambahan lagi, jiwa saya sememangnya sudah begitu selesa dengan persekitaran di Johor. tapi apakan daya,saya hanya menurut perintah je..huhu...persiapan untuk berpindah telah dimulakan sejak seminggu sebelum tarikh perpindahan dah sepanjang tempoh itu, boleh nak dikatakan 80% persiapan,saya yang kena buat..sebabnya? Adik-adik semua sekolah,mak sibuk dengan kerja dapur,dll dan bapa saya pula ada urusan di KL...memang sakit pinggang gak buat semua tu,tapi bagus juga,dah 6 bulan badan ni tak aktif,cuti je memanjang..hehe...dapat r kuruskan sikit badan..padahal tak gemuk pun,obses cket je...kotak demi kotak ku angkat,akhirnya selesi sudah kerjaku...habis licin rumah aku! Alhamdulillah...tinggal nak angkat barang naik lori je..



Haa...agak licin r rumah saya,kn? Then,untuk kerja logistik ni,ayah saya dah selesaikan terlebih dahulu,dengan menggunakan khidmat bantuan anak-anak buahnya dari 15RAMD Kem Senawang,huhu...pasni mmg goyang kaki je r,coz 'brader-brader' askar dah tolong punggah barang naik lori..thanx bro!



Erm..barang pun dah siap punggah,perjalanan pun dimulakan..but before that,mnangis famili aku nk pindah..(tak semua..:) sebab nak tinggalkan kawan-kawan diorg kat sini..bye2! Haha...jom gerak! Setelah 5 jam perjalanan,sampai gak r di Desa Wangsa Keramat,Kuala Lumpur..apa lagi,bermulalah persiapan mengemas barang semula dirumah baru kami,dan membanting tulang lagi lah aku...



Erm,setelah dua hari bekerja keras mengemas rumah,kini siaplah sudah persiapan kami..sampai sini sahaja yang ingin saya kongsi bersama anda,assalamualaikum!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...