My LiveStatus.

23 June 2009

Welcome To KMB!

Assalamualaikum n hye guys! It's a very long time I haven't update my blog,huhu...based on previous post,rasenye mcm sgt2 busy kan? Tp bila aku dah experience sndiri life kat KMB ni,huu...memang busy pon..kdg2 smpai tak cukup rehat gak r,even dr time orientasi lg aku dah demam,bkn coz aku rindu sgt2 kat family..(aku dah besar..?) tp sbb aku tak biasa sgt dgn cara baru aku kat sini...kalau kat sekolah lama aku dulu,nak dapat chance duduk kat dlm air-conditioned area just once in a blue moon,tp kat sini,every second (ye je) aku melepak dalam air cond..lagi-lagi time orientasi,sampai satu tahap,badan aku yang memang tak tahan dengan kesejukan melampau ni pun akhirnya give up,aku pon kne r demam...haha,dah r tengah orientasi,demam pulak tu..tapi aku tetap tabah dan redha dengan ujian Allh ni,dan aku tau,aku diuji kerana untuk melihat,sejauh mana keimanan dan ketabahan kita kepada Allah tatkala berhadap dengan ujian-ujian dariNya..and Alhamdulillah,thanx god..akhirnya aku berjaya menempuhi tempoh penyeksaan orientasi selama 6 hari dengan jayanya...tapi time orientasi je r aku tak biasa dengan air cond kat sini,tapi sekarang seboleh-bolehnya aku nak tidur je kat tmpt air cond tu,coz best..hahaha..

Langkahanku di Kolej MARA Banting bermula disini...



Masa aku mula-mula sampai kat KMB pun,agak gentar gak r hati ni bila tgk gaya+riak+ekspresi n the list goes on of budak-budak lain yang baru nak daftar serentak dengan aku..malah,terdetik dalam hatiku.."Oh god,they r looked like soooooo clever,intelligent,smart n sebagainya.." dan aku mula rasa diri aku ni kecil,kalau nak dibandingkan dengan mereka ni..huu,tp aku tetap teguh berpegang pada pesan parent aku,walau apa pun terjadi,jangan patah semangat,always be motivated..lagipun aku tau,yang datang daftar ni pun semuanya sama je,sama pandai je,rite guys? Haha...mula-mula masa daftar pun,aku just kenal sorang dua je,tu pun kenal kat Internet je n of couurse,they are guys...just fariz and saiful je..haha,mula-mula aku jumpa diorang,best gak r coz diorang pon ramah je..hehe..n selepas berkenalan sekian lama panjangnya,aku pun queue up and alhamdulillah,Allah permudahkan urusan aku and aku menjadi orang pertama yang berjaya menempatkan diri ke asrama lelaki Blok C coz aku paling cepat abis daftar,lagipun ramai yang sangkut kat kaunter-kaunter tertentu coz borang tak lengkap n etc...and time aku daftar kat Asrama,maka dipertemukanlah akan daku dengan sorg lelaki yang akan menadi roomate aku...n Alhamdulillah,baik orangnya n agak funny,tengok gaya mcm mampu membatu aku berjaya dengan lebih jauh nanti..:) Dan selepas mendaftar kat asrama,aku pun terus kemas loker n bilik aku...



Dan habis je aku kemas bilik,aku kena bergegas untuk pergi dengar taklimat tentang penajaan dari pihak MARA...tu je r kot,n the next,i'll story about the orientation week.....till we meet again! Assalamualaikum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...