My LiveStatus.

06 March 2011

Finally,done with TOK,EE n CAS!

Assalam...dan akhirnya,aman weyh! Takde lagi ancaman dari TOK sebab aku nye presentation da pon abes..malah aku tinggalkan TOK aku ngan penoh bgaya lagi..cemerlang! *Sape yg tak tau EE (Extended Essay)TOK and C.A.S, leh klik kat link ni) Aku berjaya tinggalkan TOK ngan hampir mata penuh dan Insya'allah, esei TOK aku pon akn cemerlang macam presentation aku..saat buat presentation tu adelah saat yang paling mendebarkan sekali..even sebelum bentang,at planning stage lagi aku da faham sangat2 presentation tu,sebab memang aq sgt2 nk tau and explore psl KI (knowledge issue,mcm RQ la) yang sangat merangsang aku ntok wat kajian lebih mendalam. Ape KI aku? Haa~

Can History Ever be REPEATED?

Title tu sangat menarik ntok dibincangkan sebenarnya dan alhamdulillah,berkat bantuan dari teammate aku, Juraimy (bukan nama sebenar) dan Miss Loh,aku berjaya dapatkan suatu pembentangan yang sangat interakrif dan convincing...dan akhirnya, 17/20 yang aku dapat,markah yang aku rasa memang hak aku dengan usaha yang aku dah luahkan..malah,kalau nak tengok pon,kira satu peningkatan yang sangat tinggi la sebab dulu akau cuma dapat 8/20..siap fail lagi. Punya la frust mase tu,mcm nak nangis. Tp allah tu maha adil,aku diberi kekuatan ntok membina kecemerlangan lagi..:D

Antara slide presentation aku *saje nk highlight*
Dan alhamdulillah,semuanye da selesai..EE aq da selesaikan segala mende sjak bulan satu lagi dan alhamdulillah,rasa aku advisor aku ade masa yang lama ntok semak EE tu,ntah betul ke tak kajian tu,main buat je..haha~ CAS? Er...tu cemerlang gak,requirement nak 180 jam je,aku dapat >350 jam,gila sangat buat mende yang luar kolej,luar bilik darjah..best kn? Haha...so skang ni,memandangkan exam pon da tinggal 60 hari,so it's time for IRP! IRP ni ape? Haa..ni satu strategi KMB n KMS gak,ntok boost pencapaian student pada saat akhir peperiksaan,dimana same mcm konsep study group,cuma degree of seriousness tu lagi bganda kat IRP,sebab time ni la kena jawab soklan past year paper sampai muntah tcirit..samapi la ko hapal soklan dan pattern jawapan,which is good, and tcer ade explain yang biasanya snang nak naik final grade pas amek IRP ni..biasa pointer final tu akan jump ke 5 or 6 point dari point exam sebelumnye..maknanye? Aku berpotensi ntok dapat

38 point even aku cuma perlukan 35 point

Dan insya'allah,aku pastu leh la sambung ke University College Dublin, dalam MBBch,BaO....amiin~ ^^ Dan sebelum aku akhiri post ni,sape yg mbace blog ni *sape2 je* doakan la aku berjaya dengan cemerlang dan kuat dalam perjuangan akhir selama 60 hari ni,moga allah pelihara keselamatan dan kebajikan kalian..:D n baca la artikel dari educationmalaysia.blogspot.com ni,ttg ape itu IB dan comparison ngan A-Level programme..salam dan jumpa lagi!

2 comments:

nurlisa kamal said...

rase semangat jap lepas bace! goodluck in your final!

+firdausmatnoh+ said...

thx lisa! gudluk to u too..cpat tol bace..hehe~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...